Únava, svědění kůže...

Dobrý den, prosím o radu. Je mi 21, měřím 172 cm a vážím 67 kg a už cca půl roku jsem hrozně unavená, nemám žádnou energii, dříve jsem skoro každý den sportovala (jezdila na kole, chodila nebo běhala) , ale ted na to nemám sílu, ať spím 8 nebo 12 hodin nebudím se vyspana, když už mám trošku energie, tak po pár minutách činnosti ji opět ztrácím. Dříve jsem nebyla schopná usnout třeba po obědě nebo když jsem přišla domů z práce, byla jsem hodně aktivní a teď bych byla schopná spát v kteroukoli denní dobu, nechodím se už skoro bavit s přáteli, protože jsem brzy ospalá a když jdu na noční, celý den prospím a stejně se mi chce už kolem jedenácté večer spát. Poslední dobou mě hrozně svědí kůže na celém těle a dělají se mi na rukách takové malé svědivé vystouplé pupínky a kolikrát se mi pod kůží z ničeho nic objeví červený flek, vypadá to jako mikroskopické kapičky krve pod kůží. Nemůžu už sportovat i z toho důvodu, že se při větší zátěži hrozně zadýchávám, při běhu jsem za chvíli hodně červená v obličeji a i při obyčejné chůzi se hrozne zadýchávám, přijde mi, že když se nadechnu, přijímám jen polovinu kyslíku i když jsem v klidu. Hrozně často mě teď bolí hlava, šimrá nos i v uších, dělají se mi afty, mám pořád studené ruce a nohy, pálí mě oči, vypadají vlasy, hrozně se mi mastí, už po půl dní mi nezbývá, než je hodit do culiku, mám pořád kruhy pod očima i když toho naspím dost, začalo se mi dělat opět akné a poslední dobou trpím výtoky, výplachy a léky pomuzou tak na pár dní a je to znovu. Byla jsem s problémem u obvodní lékařky, dělala mi krevní testy, aby vyloučila stitnou žlázu atd. a zjistilo se, že mám nedostatek železa, takže beru Maltofer, ale byla jsem darovat krev minulý měsíc a tam jsem měla železo v pořádku a unavená jsem byla i předtím a s užíváním železa pořád nepřichází nějaký rozdíl, takže si myslím, že to nebude od toho. Už jsem z té neustálé únavy nešťastná, tolik bych chtěla zažít zase ten pocit, kdy se probudím vyspana a v pohodě a budu mít dost energie na všechno. Trochu jsem brouzdala po internetu a tyto příznaky odpovídají Candidě, myslíte, že je to můj případ nebo něco úplně jiného?? Moc děkuji za odpověd.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, není mi jasné, proč chodíte darovat krev, když se dle popisu necítíte zcela zdráva. Je mi líto, ale takto na dálku Vám neporadím. Únavu/únavový syndrom může způsobovat celá řada onemocnění, která je třeba postupně vyloučit. Obraťte se tedy znovu na svého lékaře. Přeji hodně štěstí.

MUDr. Petra Kánská
MUDr. Petra Kánská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: OPL, spol. s r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
-7 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: