Užívání více léků

Pane doktore, dobrý den, užívám více léků od více lékařů (praktický, oční, revmatolog), a nevím, zda se nemohou navzájem ovlivňovat. Prosím o radu: Lozap H (1/2-0-0) Medrol 4 mg (1/2 2x týdne) Godasal (1/2-0-0) Timolol-POS kapky (1-0-1) Diluran (1-0-0) Kalium chloratum Biomedica (1-0-0) Artrodar (1-0-0). Děkuji mockrát za odpověď.

Odpověď odborníka:

Tato kombinace je možná (nemohu však posoudit Váš aktuální stav a objektivní nálezy - např. zda máte v pořádku krevní tlak). Artrodar se obvykle nedoporučuje u pacientů nad 65 let, Diluran se většinou podává jen krátkodobě. Kombinace Diluranu a Lozapu H může vést k výraznějšímu odvodnění a změnám v hladinách krevních minerálů, proto je nutné krev častěji kontrolovat. Při průjmech a jakýchkoli jiných změnách stavu je třeba navštívit co nejdříve lékaře. Kombinace Godasalu a Medrolu může zvyšovat riziko poškození žaludeční sliznice, i když tato dávka Medrolu je velmi nizká. Doporučuji tyto léky neužívat na lačný žaludek, nejíst dráždivá jídla, stravovat se pravidelně a pokud by se přece jen vyskytly žaludeční obtíže, říci to Vašemu lékaři.

MUDr. Jan Vachek
MUDr. Jan Vachek

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Klinika nefrologie VFN a Klatovská nemocnice, a.s., interní oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: