Úzkost/deprese

Dobrý den, obracím na Vás s neurčitými potíži. Osobně si myslím, že se jedná o depresi/úzkost. Již delší dobu mne trápí žaludek. Pálení žaludku (ale ne žáhy), pocit na zvracení, pocit hlenů v krku. Dlouho říhám jídlo, které jsem snědl. Mám celkem velké obavy ze zvracení, strach ze zvracení a ani nevím proč. Málokdy jsem zvracel a traumatizující to nebylo, přesto z toho najednou mám strach. Návaly horka nebo chladu. Píchání na hrudi, ale ne silné. Pocit neuplného nadechnutí, občas jakoby ztuhlé krční svaly a z toho poté pocit závratě. Nemám to celý den. Nejčastěji po obědě až do večera. Přijde mi, že se také více potím. Mám také všelijaké myšlenky v hlavě, kterých se nemohu zbavit. Nejsou špatné, spíš zvláštní (občas si připadám skutečně jako "blázen"), např. vzpomínám na svou bývalou přítelkyni a to je to už 2,5 roky nazpět co jsme se rozešli, nebo si představuji sebe v roli lékaře. Nevím proč, asi nesplněný sen?. Oba dva mí dědečkové berou antidepresiva, nevím přesně co mají za nemoc, ale jeden měl myslím Schizo afektivní poruchu (nevím, jestli to říkám přesně). Vím, že jsem na nervy náchylnější. Připadám si také podrážděný, vytočím se kvůli maličkostem, neustále se rozčiluji, když vidím zprávy nebo v nějakých životních situacích, třeba neohledné řidiče na silnici apod., ale opravdu se rozčiluji více než dříve. Tyto problémy, ale v menším měřítku jsem měl již před rokem, to jsem dostal od své praktické lékařky Citalec. Ten sem užvíal a pak jsem ho postupně vysazoval. Nyní jsem byl za svou lékařkou znovu a dostal jsem Neurol 0,25, mám ho brát při potížích. Ještě jsem si ho nezval. Přečetl jsem si totiž vedlejší účinky a udělalo se mi zle, proto asi léky na nervy nechci brát, protože se bojím vedlejších účinků. Jakmile si přečtu nějaký vedlejší účinek, a spolknu tabletu, okamžitě ten účinek mám. Bylinkám moc nevěřím. Chtěl jsem se tedy zeptat, jelikož mne nejvíce asi trápí ten žaludek, jestli si myslíte, že bych měl spíše kontaktovat mojí gastroenteroložku? Nebo zkusit opět brát některý z těch léků? Na závěr bych chtěl říct, že si uvědomuji, že mám strach ze zvracení, nežádoucích účinků léků, nebo z toho, jako bude vypdat moje nová práce, kam jdu na pohovor. Ale nevím, vůbec netuším proč se to objevilo tak najednou? Nejvíce se to rozjelo poté, co jsem se jednu noc vzbudil s úporným bušením srdce a byl jsem strašně zadýchaný a viděšený, ani nevím z čeho to bylo. Od té doby se to rozjelo naplno. Ale realitu si plně uvědomuji, halucinace nebo nějaké sebevražedné, či nedej bože vražedné myšlenky to vůbec nemám.Mívám pocity neklidu, napětí svalů. Je mi 22 let. PS: Děkuji za rady, omlouvám se za tak dlouhou slohovou práci a za gramatické chyby.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, než brát léky na slepo, kterým nevěříte, doporučuji navštívit: 1) stran porady o vhodné medikaci psychiatra, 2) stran zpřesnění diagnostiky psychologa. Stran léků bych se vyhnul Neurolu a podobným návykovým lékům (benzodiazepiny), pokud se nejedná o problém max v řádu dní. Na týdny a déle trvající potíže jsou vhodnější jiné. Potíže gastronterelogii neodpovídají. Zdraví Luboš Janů

MUDr. Luboš Janů Ph.D.
MUDr. Luboš Janů Ph.D.

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: Ambulance Smrková ulice, Plzeň

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x