Úzkost, ztráta představivosti

Dobrý den,rad bych se touto zeptal na můj problém. Již delší dobou trpím na úzkosti a užívám antidepresiva. Snažím se praktikovat autogenní trénink. Bohužel jsem úplně Stratil představivost. Zavřu oči a mám tmu a nedokazu si nic představit (strom,nejakou věc,atd...). Nekde jsem četl, že to může být syndrom derealizace a bojím se že tím trpím. Jsem z toho nestastny a unaveny.Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, derealizace "vypadá jinak". Nicméně jaký syndrom je součástí projevu úzkostné poruchy je individuální, nelze říci, že by byl nějaký "těžší". Ztráta představivosti nebo abstrakce pravděpodobně souvisí se zhoršením koncentrace. Nicméně obecně platí, že podávaná antidepresiva by měla být v takové dávce, aby po nástupu plného účinku (8-12 týdnů od nasazení finální dávky) znamenala návrat do předchorobí. Tedy například, pokud mám úzkostné potíže rok, abych se pak cítil stejně jako před více než rokem. Zdraví Luboš Janů

MUDr. Luboš Janů Ph.D.
MUDr. Luboš Janů Ph.D.

Specializace: Psychiatrie
Pracoviště: Ambulance Smrková ulice, Plzeň

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Bolest ledvin rano Jsem v zahr. Proto bych prvne rada Vas nazor. K lekari se...
  • Stěr z děložního čípku Na konci října jsme byla na prohlídce u své doktorky...
  • Infekce mrsa Pracuji v Anglii v pecovatelskem dome. Mame klienty s MRSA.Muzete...
  • Svedeni,otok pochvy Mam strasne svedeni pochvy az to pali otekaji mi stydke...
  • Bolest varlete Nevím jestli píšu do dobré sekce ale mám takový problém a...
  • Černý hlen Vykašlávám už pár měsíců jen občas takový černý vyloženě černý kousek...
 
Kam dál
Naposledy čtené: