Vápník v krvi

Dobrý den paní doktorko,jsem po celkové TTE v roce 2007 teď beru Letrox 4x v týdnů 125 3x půlku. Mám nedostatek vápníku užívám maxi kalz 1000.Dnešní výsledky krve tsh 0,540 a vápník 2.1 MUDr říká pod dolní hranicí. Mám dotaz jak zvýšit vápník bolí mě občas svaly klouby a mám dlouhodobé problémy s páteří. Hrozí mi něco když mám vápník pořád nízký?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, omluvám se za zpoždění odpovědi, dotaz byl ke mě až včera přesunut. Vámi udávaný laboratorní výsledek je jen mírně nižší než norma a není pravděpodobné, že by souvisel s Vašimi bolestmi svalů a potížemi s páteří. Dlouhodobě nízká hladina vápníku může mít pro tělo celou řadu neblahých následků pro jejichž popis zde není bohužel prostor. Vhodnou léčbu by Vám měl poradit Váš ošetřující lékař, který zná příslušné detaily (jaká je příčina snížené hladiny vápníku, proč jste měla operovánu štítnou žlázu a zda při operaci byla poškozena příštítná tělíska aj...) - základem je mimo dostatku vápníku i používání vitaminu D, v některých případech je potřebné doplňovat i hořčík. Doporučuji jakoukoliv nejasnost probrat vždy hned při návštěvě Vašeho ošetřujícího lékaře.

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: