Vedlejší účinky cipralex 10mg

Dobrý den, byla mi předepsána antidepresiva Cipralex. Bral jsem 4 týdny 10 mg, následně bylo zvýšeno na 15 mg. Po 3 týdnech užívání léku jsem prodělal virózu a začalo mi pískat/hučet v uších. Toto trvá celý den. Nejdříve jsem se domníval, že je to spojeno s virózou. Nyní však je již viróza 5 dnů pryč a hučení/pískání v uších nepřestalo. Účinnost Cipralexu mi po 5 týdnech nepřipadá valná. Nemám pocit, že by antidepresiva již fungovala. Je lepší ještě vydržet nebo zažádat o nové léky? Zároveň se mi stává, že se mi stává zmatenost. Na něco se někoho zeptám a za 30 sekund se zeptám na to samé ještě jednou a za 30 sekund ještě jednou, aniž bych reflektoval odpověď a ani nevím, že jsem se na to ptal. Děkuji za informaci. Petr

Odpověď odborníka:

Dobrý den, hučení v uších mezi běžné nežádoucí účinky Cipralexu nepatří, navíc by asi vzniklo dříve než za 3 týdny po užívání léku. Proto Vám doporučuji s tímto problémem návštěvu ORL specialisty. Co se týče účinku Cipralexu, za pět týdnů by již měl být patrný alespoň částečný efekt, zvlášť po zvýšení dávky. Proto by měla být zvážena výměna antidepresiva, samozřejmě po dohodě s Vaším ošetřujícím lékařem. Také stavy zmatenosti byste s ním měl probrat, mohou souviset s Vaším psychiatrickým onemocněním. Zdravím a přeji brzké uzdravení.

MUDr. Lea Blahníková
MUDr. Lea Blahníková

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Obvodní lékař, Vidnava

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Frenuloplastika Chtel bych se tedy zeptat, co to je frenuloplastika a na...
  • Svrbenie oci Mam 32 rokov a uz cca 1,5 tyzdna ma svrbia oci, trolinka ich mam...
  • Artroza kotníku Mám artrózu kotníku IV. stupně a v poslední době i bolesti při...
  • Změna antibiotik Již čtvrtý den beru antibiotikum Fromilid (makrolid), bez...
  • Thc v moči Zítra odpoledne bych měl jít odnést moč k doktorovi na obyčejné...
  • Bolest ruky Zhruba před měsícem mě začalo bolet práve zápěstí z vrchní strany...
 
Naposledy čtené: