Vitamin a

Dobrý den, zvyšuje používání počítače(LCD monitor) spotřebu vitamínu A? Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pokud vím, tak nic takového studie neprokázaly. Ale vzhledem k tomu, že makulární pigment je tvořen zejména luteinem a zeaxantinem (rod karotenoidů) a jejich úlohou je filtrovat modré světlo, čímž se předchází fotoindukovanému oxidačnímu stresu. Takže rozumně zvýšený příjem vitaminu A by z dlouhodobého hlediska mohl mít příznivý význam. Nedostatek vitamínu A vede také k osychání rohovky, protože právě tento vitamín se podílí i na obnově epiteliálních buněk. Tedy může být i příčinou syndromu suchého oka. Ovšem pozor, nic se nesmí přehánět, Vitamínem A je také možné se předávkovat.

MUDr. Vladimír Korda, Ph.D.
MUDr. Vladimír Korda, Ph.D.

Specializace: Oční lékařství
Pracoviště: OFTEX oční klinika Pardubice a oční centrum Hradec Králové

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: