Vřídky na kůži

Vážená paní doktorko, chtěla bych se zeptat, co by mohlo způsobovat to, že se manželovi (28 let) v poslední době dělají vřídky na kůži - na rukou, nohou.. Objeví se vždy jeden za půl roku, někdy i dříve. Mohlo by se jednat o nedostatek nějakého vitamínu či nějaký imunologický problém? Manžel je alergik na prach, řepku, seno. V prašném prostředí nepracuje. Děkuji za odpověď a přeji hezký den. Alena

Odpověď odborníka:

Dobrý den, nelze vyloučit, že je problém v imunitě. Hnisavé projevy na kúži často způsobuje bakterie stafylokokus aureus. Tuto bakterii máme všichni běžně přítomnou na kůži a oslabení imunity, včetně např. alergie, pokud je někde kožní defekt, tak staf. aureus může proniknout hlouběji do kůže a zbůsobí furunkly někdy až abscesy. Imunologické vyšetření bych určitě doplnila. Důležité je důsledně léčit alergii. Zatím může zkusit pravidelné užívání probiotik.

MUDr. Marcela Vorlíčková
MUDr. Marcela Vorlíčková

Specializace: Alergologie a klinická imunologie
Pracoviště: Immunia spol. s.r.o – Centrum prevence a léčby alergií a poruch imunity

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: