Vyrážka

Přítel (20 let) má již týden vyrážku. První dva dny to vypadalo jako kopřivka a poté se z toho udělala vyrážka při kontaktu... Na obrázku je vyfoceno, když se na zádech poškrábal... Takovouto vyrážku má po celém těle, stačí, aby se dotknul, poškrábal atd. Jeho doktorka mu dala prášky na alergii, které vůbec nepomáhají. Jiné léky neužívá a neužíval. Moc děkujeme za radu

Odpověď odborníka:

Bohužel ae nejedná o klasickou alergii , ale o formu fyzikální kopřivky (dle Vašeho popisu) .U Vás se jedná o onemocnění zvané urticaria factitia - kopřivka mechanická nebo také plastický dermografismus , jedná se o neimunologickou kopřivku ! proto bez efektu výše zmíněných léků.Respektive se dává cetirizin nebo amitriptylin - ale jen symptomatiky !Jeho kopřivka je způsobená třením či škrábáním v místě zvýšeného tření např. oděvu, a to zejména u osob neurovegetativně labilních. Patří do rukou zkušeného dermatologa ! s pozdravem

MUDr. Silvie Rafčíková, MBA
MUDr. Silvie Rafčíková, MBA

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Centrum estetické medicíny

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: