Vysazení antikoncepce

Dobrý den, prosím o radu. Před 5 lety mi byla zjištěna cysta. Zákrok se dlouho odkládal s tím, že se cysta vstřebá. Laparoskopii jsem podstoupila necelé 2 roky po zjištění cysty, ovšem s cystou mi byl odstraněn i vaječník, který nešel (dle slov pana primáře) oddělit. Je mi 31 let, antikoncepci beru od 17 let a po tomto zákroku mi paní doktorka předepsala Minervu. Před třemi měsíci mě začaly trápit bolesti břicha vpravo i vlevo, nic nebylo zjištěno, byla jsem i na ultrazvuku a p.gynekoložka i p. doktor z ultrazvuku se shodli na tom, že s bolestmi břicha po laparoskopii se musí počítat. Předepsala mi antikoncepci s nižším množstvím hormonů (KATYA), kterou beru již 2. měsíc, ale občasné bolesti břicha mám stále. Neměla bych antikoncepci úplně přestat brát?? Paní doktorka mi řekla, že radši ne, aby se mi nevytvořila např. další cysta… Prosím poraďte. Děkuji Jitka

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pokud nechcete otěhotnět, neměla byste antikoncepci vysazovat. Není pravděpodobné, že užívání antikoncepce Vám způsobuje občasné bolesti břicha. Jak řekla také paní doktorka, užívání antikoncepce snižuje výskyt vaječníkových cyst.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
vysazení antikoncepce | Od: Lucie | 10.6.2015 13:38
Dobrý den pane doktore,

je mi 28 a chci vysadit HM. Dítě ještě neplánuji,
ale beru už tak dost léků, tak bych ráda tělu
aspoň trochu ulevila.

Chci se zeptat. Již 2 x jsem se o vysazení
pokoušela a pokaždé se stejným scénářem:
menstruaci jsem dostala jen poprvé, poté již ne..
musela se mi vyvolávat. Chci se zeptat, jak
dlouho po vysazení mám čekat na menstruaci,
nechce se mi chodit opět na to vyvolávání, ale
na druhou stranu nevím, jak dlouho to mohu
nechat "být". Pokud by to nebylo nijak škodlivé a
je to jen otázka času, ráda bych se tím řídila.

Moc Vám děkuji za odpověď

Lucie
reagovat
re:vysazení antikoncepce | Od: uLékaře.cz | 10.6.2015 14:44
Dobrý den, děkujeme za dotaz. Avšak aby Vám lékař
mohl odpovědět, poprosím Vás, abyste dotaz
zkopíroval a vložil jej přímo do poradny na těchto
stránkách:http://www.ulekare.cz/poradna-
rozcestnik.
V poradně se Vám bude lékař věnovat.

Děkujeme a doufáme, že vše bude v pořádku.
reagovat
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Pooperační hojení ran není vždy jednoduché. Znáte možné komplikace?
Endokrinologické vyšetření
Články: Endokrinologické vyšetření
Endokrinologické vyšetření...
Bolí váš nohy? Můžete mít nemocné srdce!
Články: Bolí váš nohy? Můžete mít nemocné srdce!
Bolest nohou. Nejčastěji si...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Rakovinné bujení – ohlásit se může nejen bolestí, ale i horečkou
Rakovina vaječníků se dokáže v těle dlouho skrývat
Články: Rakovina vaječníků se dokáže v těle dlouho skrývat
Rakovina vaječníků patří k...
Karcinomy štítné žlázy
Články: Karcinomy štítné žlázy
Karcinom štítné žlázy je...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x