Vysoky cholesterol

Dobry den byl mi naměřen cholesterol 11,před tim jsem brala Atorvestin a mněla jsem 7, ale najednou jsem začala mit na něj alergii-na krku rude fleky ktere palili.Pani doktorka mi řekla že budu na něj alergicka a nemuže mi nic jineho dat.Mam astma a take sniž.štitnou žlazu.Je možne že opravdu nemohu nic jineho brat?Děkuji za odpověd

Odpověď odborníka:

Dobrý den, ve Vašem případě se na zvýšení hladiny cholesterolu pravděpodobně podílí i snížená funkce štítné žlázy. Základním předpokladem je tedy dostatečná substituce (náhrada) hormonů štítné žlázy. Pokud bude i nadále přetrvávat zvýšená hladina cholesterolu (což je pravděpodobné), je na místě přidat i lék přímo ovlivňující metabolismus cholesterolu (vždy se však přihlíží i k dalším rizikovým faktorům (věk, pohlaví, rodinný výskyt kardiovaskulárních chorob, jiné nemoci - hypertenze, diabetes, případně již probléhlé kardiovaskulární příhody). Atorvastatin je pouze jedním z řady léků na snížení cholesterolu, i v případě alergie či intolerance jej tedy lze nahradit léky ze stejné skupiny statinů či hypolipidemikem jiné skupiny. Astma bronchiale nebývá překážkou hypolipidemické léčby. Znovu tedy požádejte Vaši lékařku o posouzení vhodné terapie. S pozdravem Michal Hudcovic

MUDr. Michal Hudcovic
MUDr. Michal Hudcovic

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Mestská Nemocnice Městec Králové

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x