Vysoký kortizol

Paní doktorko, moje dcera začala mít problémy s vysokým krev.tlakem. Začalo jí nafukovat břicho, tak navštívila lékaře. Zjistili vysoký kortizol asi trojnásobně vyšší. Ted ji udělali náběry a čeká na výsledky. sona ledvin, břicha, gynekologie,štítná žláza,vše v pořádku. ale má bolesti v kříži a břicha, které je nafouklé. Jak se sníží kortizol a o jaké onemocnění by mohlo jít. nadledvinky jsou také bez nálezu. je jí 39 let.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, pokud se zjistí zvýšený kortizol v krvi, pacient musí podstoupit několik dalších vyšetření k jeho potvrzení (jedno měření z krvi není dostatečné), resp. pak k určení příčiny jeho zvýšených hladin. Příčinou je nejčastěji nádor podmozkového přívěsku (hypofýzy), nebo právě nadledviny. Doporučuje doplnění magnetická rezonance mozku, nebo CT břicha (dle výsledku krevních testů). Pokud se přítomnost nadprodukce kortizolu a nádoru potvrdí, léčbou je operace. Držím palce.

MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.
MUDr. Viktória Ďurovcová Ph.D.

Specializace: Endokrinologie
Pracoviště: Soukromá endokrinologická ambulance, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x