Vysoký krevní tlak

Mám zvýšený krevní tlak,užívám asi 5let Lozap 12,5mg.Mám období,že si musím brát jen půlku jinak se mi sníží tlak třeba i na 95/60.Když jdu na kontrolu k lékaři tak mám většinou tlak normální.Když jsem si ho vysadila,tak se mi během 3 dnů zvýšil až na 180/90.Neměla bych užívt jiný lék? Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, dávka Lozapu, kterou užíváte, je skutečně minimální (běžná je dávka 50-100 mg/denně), pokud však došlo po vysazení k rychlému zvýšení krevního tlaku, je diagnóza stanovena správně a nezbývá Vám než se léčit. Nepíšete, zda jsou krajní hodnoty - nízký či vysoký krevní tlak -provázeny i nějakými nepříjemnými příznaky (únava, bolesti hlavy, závratě, slabost). Považoval bych spíše za výhodu, že k léčbě Vaší hypertenze stačí tak malá dávka (a nejedná se tedy o závažný stupeń hypertenzní nemoci), navíc jste zřejmě schopna si dávku sama upravit při nečekané výchylce hodnoty krevního tlaku. Z těchto důvodů bych lék ani osvědčenou dávku neměnil. S pozdravem Michal Hudcovic

MUDr. Michal Hudcovic
MUDr. Michal Hudcovic

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Mestská Nemocnice Městec Králové

 
Líbí se vám odpověď?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x