Vysoký krevní tlak

Dobrý den, je mi 19 let a již od dětství aktivně sportuji. Lékař mi naměřil hodnotu krevního tlaku 135/90. Měřím 196 cm a vážím 81 kg. Nyní 1x týdně hraju fotbal, 3x týdně posiluji (neberu žádné doplňky stravy). Snažím se vyhýbat slaným pokrmům. Mohla byste mi, prosím, doporučit, které pokrmy jsou pro mě obzvlášť nebezpečné a které bych naopak měl pravidelně konzumovat? Je vhodné kondiční posilování 3x týdně? Kterou pohybovou aktivitu bych měl ještě zařadit? Děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Patriku, krevní tlak, který udáváte je pro Vás hraniční, rozhodně není třeba žádných léčebných zásahů. Obecně platí, že sport typu posilování není pro lidi s vyšším krevním tlakem moc vhodný, ale pokud se jedná skutečně jen o kondiční posilování, nic bych proti němu neměla. Je však třeba však posilování doplnit nějakou aerobní aktivitou - fotbal je v pořádku, můžete doplnit např. běžeckým pásem v posilovně, rychlejší chůzí. Vyhýbejte se potravinovým doplňkům k posílení svaloviny. Při stravování se správně vyhýbáte soli, dále je třeba omezit tuk - tedy uzeniny, tučné a slané sýry, rychlé občerstvení. Vhodné jsou nízko- a středně tučné mléčné výrobky, ovoce, zelenina, luštěniny, celozrnné pečivo, libové maso (přednostně ryby, drůbež). Nekouřit.

MUDr. Hana Štětková
MUDr. Hana Štětková

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Soukromá praxe kardiologie, interna a poradna pro léčbu obezity

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: