Výtok - kapky z prsu a dlouhodobé užívání antikoncepce

Dobrý den, již nějakou dobu pozoruji, že mi občas spadne kapka (pravděpodobně průhledná nebo mléčná) z levého prsu. Vždy to zjistim, když nemám podprsenku a jsem v pyžamu. V podprsence nic zatím nepozoruji. Je mi 37 let, mám za sebou 2 porody dětí a od 17 let používám antikoncepci. Také mám po kojení 2 dětí docela "uvadlé" prsa a občas vtáhnuté bradavky. Nemůže to být něco vážného? Jsem v březnu objednaná na sono prsou. Další dotaz zní, zda dlouhodobé úžívání antikoncepce (prvních cca 7 let Tri-REGOL a po té až do teď - dalších cca 11 let LOGEST, jsem totiž menšího vzrůstu a štíhlá) nemůže být škodlivé? Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, sekrece z prsu může mít mnoho příčin a vždy je dobré příčinu vyšetřit, obzvláště, když se jedná o jednostrannou sekreci. Abych Vás uklidnila, v převážně většině případů jsou zjištěnou příčinou benigní, tedy nezhoubná onemocnění. Dlouhodobé užívání antikoncepce škodlivé není.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Potrat může být riziko pro budoucí těhotenství
Články: Potrat může být riziko pro budoucí těhotenství
Přijít o nenarozené miminko...
Mykóza penisu: Pohlavní nemoc to není, ale přehlížet ji se nevyplácí!
Když bolest nedá spát
Články: Když bolest nedá spát
Nespavost a bolest jsou...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Naposledy čtené: