Výtok z penisu

Dobrý den, je mi téměř 30 let, jsem sexuálně aktivní a již měsíc mám určité obtíže, které mě velmi trápí, jelikož ani léčbou neustaly. Objevil jsem zde několik podobných či stejných dotazů ale nikde jsem se nedočetl jak léčba u tazatelů dopadla, zda byla úspěšná a kde byl nakonec problém. Jedná se o to, že každé ráno mám výtok z penisu (jen 2 kapky po zmáčknutí, jelikož v močové trubici něco cítím a je to velmi diskomfortní) Jedná se o hustou, bílou, lepkavou tekutinu, jako kdyby to bylo sperma. Přes den velmi nepříjemný pocit vlhka v močové trubici, a zejména ústí moč. trubice, tekutina vytékající (opět tak kapka nebo dvě) přes den čirá a trochu řidší, ne bílá jako ráno, ale lepkavá stejně. Po několika dnech jsem navštívil svého praktického lékaře, protože měsíc před výskytem problému jsem měl období kdy jsem měl v kratším rozmezí 3 sexuální partnerky. Následný měsíc před výskytem problému už jen jednu stálou partnerku se kterou jsem stále. Přestože ani ty předchozí sex. partnerky nebyly v žádném případě náhodné, vyděsilo mě to a navštívil jsem tedy pro klid duše svého lékaře. Lehký nález v moči. Pro podezření na zánět v moč.cestách naordinováno antibiotikum "cotrimoxazol" (nebo tak nějak, nepamatuji si přesně). Ani po 5 dnech absolutně neúčinné. Navštívil jsem proto urologa. Laboratorní vyšetření moči opět určitý nález v moči. Provedeno vyšetření prostaty (nezvětšená, v pořádku) ultrazvuk ledvin, vyšetření varlat, výtěr z moč.trubice (4x stěr vzorku zřejmě pro různá vyšetření). Urolog řekl, že zánět je tam zcela určitě, změnil antibiotika na "Zanocin" 2xdenně tableta na 10dní. Po 2-3 dnech výrazné zlepšení, po 5 dnech již téměr bez obtíží, 6-8. den ale opět potíže.... 8. na kontrole u urologa pro výsledky výtěrů (byly negativní na vše možné - ureaplazmata, chlamidie, pohlavní nemoci a různé bakterie, ani infekce se prý nepotvrdila. Prý mě nemá na co léčit. Prodloužen "Zanocin" na dalších 5dní. Problémy opět postupně ustávaly o 90% a těšil jsem se že jsem se vyléčil nebo vyléčím postupně úplně a vše bude jako dřív. Ale opak byl pravdou, 4.nebo5.den po dobrání antibiotik (6dní contrimoxazol + 15dní zanocin a to obojí v kuse) opět problémy, ranní hustý bílý lepkavý výtok, přes den lepkavé čirá řidší tekutina z ústí moč.trubice. Určitě mírnější stav než na počátku, ale výrazné zhoršení než ke konci léčby Zanocinem. Nyní trvá 3 dny, symptomy zatím nemají vzrůstající ani klesající tendenci. Prosím o radu, jsem už velmi zoufalý, potíže jsou velmi nepříjemné, nevím jestli jít znovu k lékaři. Celé ta vyšetření také nic příjemného. Ale opravdu nemůžu spát, velmi mě to trápí, už to celé trvá měsíc. Nikdy jsem nic takového v životě neměl. Nemůže to být třeba jen nastydlé a po vyhřívání nepřejde to třeba samo? Prosím o odpověď co by to mohlo být a jak mám dále postupovat? Množily se tu velmi podobné dotazy, jistě máte zkušenosti a možná jste řešil i následnou léčbu s těmito tazateli. Předem děkuji za odpověď.Petr

Odpověď odborníka:

Dobrý den, mohlo by jít o chronický zánět prostaty. Ten nemusí být infekční, ale jedná se pouze o zánětlivou reakci v prostatě. Rovněž se však léčí antibiotiky a pokud ta zaberou během 14 dní, tak se doporučují do celkové délky léčby 4-6 týdnů. K tomu naví symptomatická léčba. Pokud by nepomohlo ani to, tak bych určitě provedl uretroskopii - prohlédnutí moč. trubice kamerou.

MUDr. Jan Vašinka
MUDr. Jan Vašinka

Specializace: Urologie

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: