Warfarin

Dobrý den, prodělala jsem trombozu lýtka, léčila jsem se warfarinem od 1.října a 8. ledna na kontrolním ultrazvuku byl trombus již zcela zresorbován. Dnes mi ob.lékař řekl, at warfarin vysadím, že již není důvod ho brát. Trochu mě to zarazilo, před 14ti dny říkal,že ho budu brát ještě tak do března. A tak se chci zeptat, jestli je to vůbec dobré vysadit warfarin ze dne na den ? Někde jsme četla o postupném vysazování.... A jak velké riziko, že se tromboza udělá znovu? Děkuji za odpověd. Lenka

Odpověď odborníka:

Lenko, pokud je trombus zcela rekanalizován, je možné Warfarin vysadit. Vhodnější je skutečně postupné vysazování v průběhu cca týdne. Po prodělané trombose je riziko recidivy vždy o něco vyšší, ale rozhodně to není důvod k trvalému užívání Warfarinu. Záleží také na příčinách, které vedly k trombose. Riziko zvyšuje např. nadváha, kouření, event. kombinace hormonální antikoncepce a kouření, nedostatek pohybu....

MUDr. Hana Štětková
MUDr. Hana Štětková

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Soukromá praxe kardiologie, interna a poradna pro léčbu obezity

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: