Zánět močových cest při menstruaci?

Dobrý den, asi před měsícem jsem překonala zánět močových cest, užívala jsem antibiotika nitrofurantoin. Zánět se objevil při menstruaci, uteklo asi 14 dní od dobrání antibiotik a znovu jsem dostala menstruaci i s problémy jako při prvním zánětu (pálení, řezání, bolest pri domočování). Bojím se, že mám zase zánět. Někde jsem četla, že tohle ženy mívají běžně, a že když menstruace skončí, skončí i tyto problémy. Mám tedy počkat, až menstruace ustane a když to bude přetrvávat, zajít si k doktorovi? Můžou být tyto problémy spůsobeny jen tou menstruací? Díky moc za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Jano. Samotná menstruace nevyvolává zánět močových cest a příznaky typické pro zánět močových cest ( pálení, řezaní v močové trubici, časté nutkání na močení, pocity nedokonalého vyprázdnění močového měchýře) nejsou součástí menstruace. Trpíte tedy zánětem močových cest v době menstruace. K zánětům močových cest v době menstruace může docházet, pokud není dostatečně prováděná hygiena. Minimalizovat rizilo zánětu v době měsíčků kromě důsledné hygieny pomůže i upřednostnění tampónů před hygienickými vložkami. Pokud ale máte i zkrácenou periodu mezi jednotlivými měsíčky, nelze vyloučit zánět rodidel. Zánět gynekologické provenience pak už může vyvolávat i opakované záněty močových cest. Doporučuji Vám navštívit lékaře a nechat si vyšetřit moč - i v době menstruace. Menstruace sice ovlivní výsledky močového sedimentu, ale neovlivní mikrobiologický nález. Dle výsledku kultivace moči Vám pak lékař cíleně naordinuje antibiotikum. Pokud se potíže znovu objeví po ukončení léčby, je nutné aj gynekologické vyšetření.

MUDr. Michaela Bobelová
MUDr. Michaela Bobelová

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Dialyzační a nefrologické centrum při NsP Havířov

 
Líbí se vám odpověď?
+10 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: