Zbytek placenty v děloze

Dobrý den paní doktorko, jsem 15 měsíců po porodu a celou tu dobu jsem neustále pošpińovala. Cykly se opakovaly pravidelně cca po 32 dnech, krvácení trvalo vždycky hodně dlouho, cca 3 dny začínající špinění, pak 5 dní menstruace a dalších 5 dní špinění, dále neustálé špinění po styku. Gynekoložka mi napsala na 3 měsíce agnucaston, beze změny, pak byl zjištěn zánět čípku, nasazen na 10 dní Klion-D 100, po čípcích jsme neustále hodně krvácela. Po léčení klionem mi byla na 1 měsíc nasazena antikoncepce Eloine. Od počátku braní Eloine neustálé špinění, den před dobráním poslední tablety mě pobolívalo břicho a ráno, když jsem vstala, vypadl ze mě jakoby velký kus nějaké tkáně, velký cca 6x3 cm. O sraženinu se určitě nejednalo, jelikož to byla hodně pevná tkáň. první, co mě napadlo bylo, že by to byl zbytek placenty. Zajela jsem tedy na pohotovost, tam udělali odběry krve, vše v pořádku, dále mi udělali ultrazvuk, ze kterého nebylo nic patrné, sliznice vysoká 3,7 mm. Dále odebrána krev na hCG a tkáň odeslána na rozbor. Myslela jsem si, že to byl kus placenty, ale bylo mi sděleno, že tak pozdě po porodu už není možné, aby se jednalo o placentu. Prý se mohlo jednat a vytvoření jakýchci tkáňových zbytků během braní antikoncepce, což mi přijde jako blbost. Nezdá se mi, že by mi po dobrání cca 20-ti tablet narostl v děloze takovýto útvar a nebo se prý mmohlo jednat o potrat, což mi přijde taky nepravděpodobné, jelikož jsem měla měsíčky každý měsíc a navíc jsme při každém styku použili kondom. Nyní pořád slabě krvácím a čekám, že jelikož jsem dobrala posledních 24 aktivních tablet, dostaví se ještě i menstruace. Jsem z toho všeho úplně dopletená a ráda bych věděla, co si o tom myslíte vy. Na kontrolu jdu za 2 dny, tak uvidím, o jakou tkáň se jednalo. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, opravdu je nepravděpodobné, aby se jednalo o placentu, spíše připadá v úvahu ten potrat. Nicméně z histologického vyšetření se dozvíte, o jakou tkáň se skutečně jedná. Antikoncepci bych doporučila užívat dále. Časté špinění je v prvním měsíci užívání časté, během 2-3 měsíců tento problém odeznívá. Antikoncepce by do budoucna mohla vyřešit Váš problém s krvácením a špiněním.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x