Zdravotní potíže po tte

Dobrý den. Před deseti měsíci jsem podstoupil totální strumektomii, trpím Grawes-Basedow chorobou. Před operací jsem měl vystupňovanou tyreotoxikózu. Po operaci však řada potíží nezmizela, naopak se další přidali. Trpím chronickým průjmem, citlivostí na teplo, návaly horka, abnormálním pocením (nadměrným a na nezvyklých místech) a náhodnými váhovými úbytky/přírůstky, i když stravovací návyky neměním. Možná v důsledku toho všeho trpím tělesnou únavou. Nastavování substituční léčby přitom probíhá také neobvykle - již dvakrát mi pan doktor dávku navýšil dle krevních testů, to však způsobilo zhoršení všech zmiňovaných potíží. Dávku jsem si tedy po měsíci zkusil zpět snížit, což vedlo ke zmírnění potíží. Aktuálně beru Euthyrox 125, hodnoty hormonů mám TSH 19,03, fT4 12,5. Při braní dávky 137 jsou potíže horší a při 150 jsou již nesnesitelné. Kvůli rozmanitosti potíží jsem byl vyšetřován na gastroenterologii, psychiatrii, psychologii, nefrologii, u praktické doktorky, vše kromě hormonů kolem štítné žlázy je v pořádku. Chtěl bych se zeptat, čím se dá vysvětlit zvláštní odpověď mého těla. Například na zahraničních webech jsem četl, že jsou různé poruchy vstřebávání hormonu, případně že se někdy dodává kromě T4 ještě T3, potom T2, T1. Příčina může být i velice raritního typu. Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Milý Honzo, tohle je otázka pro nějakého experta, který se zabývá endokrinologickými lahůdkami. Jste z Prahy, takže určitě někoho seženete. Obraťte se se všemi dostupnými nálezy na endokrinologické centrum III. interní kliniky VFN.

MUDr. Markéta Macková
MUDr. Markéta Macková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka v Třebíči

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: