Zhoršující se úzkosti a depresivní stavy.

Dobrý den paní doktorko. Chtěla bych Vás moc poprosit o Váš názor na můj problém. Dlouhodobě se léčím ambulantně na psychiatrii pro úzkosti a deprese. Užívám léky Magrilan a Rivotril. I přesto že léky beru poctivě, můj stav se hodně poslední dobou zhoršil. Téměř neustále cítím vnitřní napětí. Hlavně v oblasti srdce a velice často mám pocit dušnosti a na to pak navazuje panika. Nemohu se soustředit, zapomínám, nemohu si vybavit například správný výraz. Mám stále velmi blízko k pláči i bez zjevného důvodu. Před nedávnem jsem začala docházet k psycholožce. Jsem v čid a brzy jdu znovu k posudkovému lékaři. Velmi se bojím že mě bude čid odebrán a co si potom počnu. Mé potíže mě stále více děsí.Moc mne zajímá Váš názor. Děkuji předem za jakoukoliv odpověď.

Odpověď odborníka:

Milá paní Lenko- moc děkuji za důvěru. Bolest duše a úzkost zcela jistě náležejí k těm nejhorším lidským prožitkům. Měla byste zmínit své zhoršení ošetřující psychiatričce, farmakoterapii lze ještě modifikovat. Je dobře, že docházíte také na psychoterapii, hlavně hovořte zcela otevřeně o všem, co Vás trápí, nestyďte se, neobviňujte, nehledejte chyby v sobě. Nemoc není otázkou viny, a úzkostně- depresivní porucha je skutečnou nemocí, postihující metabolismus určitých oblastí mozku.
Vím, žë člověk se neubrání obavám z budoucnostï, ale opravdu platí, že každý den má dost svého vlastního trápení...

MUDr. Barbora Heřmanská
MUDr. Barbora Heřmanská

Specializace: Praktické lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka pro dospělé

 
Líbí se vám odpověď?
+4 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: