Změna léku prestarium neo na telmisartan apotex

mívám ve stresu vysoký krevní tlak (někdy až 200/130) jindy normální tlak kolem 120/80. Prestarium mi tlak srovnalo tak na 130/90. Po Prestariu hodně kašlu - nezvladatelné záchvaty kašle, třeba při řízení auta velmi problematické. Lék mi byl změně na Telmisartan apotex. Tlak mi vyskočil na 160/110 a i výš, hodně se mi motá hlava. Vrátila jsem se k Prestariu. Opět hodně kašlu. Jde to, prosím, nějak vyřešit? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Prestarium je dobré antihypertenzivum, ale má nežádoucí účinek suchý dráždivý kašel. Nezvbývá nic jiného než lék vysadit. Musí se zkoušet jiná účinná látka, která Vám krevní tlak zkoriguje. Někdy se jedná o mravenčí práci. Určitě se najde lék, který Vám bude vyhovat, držím palce.

MUDr. Zbyněk Cejnar
MUDr. Zbyněk Cejnar

Specializace: Vnitřní lékařství
Pracoviště: Krajská nemocnice Pardubice, interní klinika- kardiologické oddělení

 
Líbí se vám odpověď?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: