Zoloft a prosulpin

Dobrý den,jsem 16 let po operaci jater. Dlouhodobě užívám zoloft 50mg.Už asi 2 roky mám citelné bušení v oblasti žaludku.Dostala jsem proto na zklidnění prosulpin 200mg.Je možné užívat tyto léky společně? Také mám problém s pocením ve spánku.Beru ginovel a přes den jsem bez problémů.Ale ve spánku se tak spotím tak,že jsem ráno zcela mokrá.(nepřetápíme).Děkuji moc za odpověď.

Odpověď odborníka:

Milá Bedřiško, užívat tyto léky společně lze. Ale protože každý lék může mít (ale většinou nemá) nějaké nežádoucí účinky, konzultujte případné problémy s lékařem, který Vaši léčbu vede. Pokud jde o pocení, mělo by se v první řadě uvážit, jestli to nejsou potíže v přechodu, dále vyloučit zvýšenou činnost štítné žlázy nebo infekci, základní testy Vám může udělat praktický lékař. Zvýšené pocení by případně mohl být i nežádoucí účinek Zoloftu, je nutné zvážit případnou časovou souvislost - jak dlouho máte potíže a kdy jste začala brát Zoloft. Určitě jej nevysazujte bez souhlasu lékaře, aby nedošlo ke zhoršení Vašeho stavu! Zatím doporučuji vyvětrat před spaním a používat bavlněné pyžamo a ložní prádlo.

MUDr. Markéta Macková
MUDr. Markéta Macková

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka v Třebíči

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: