Zpoždění menstruace při užívání antikoncepce

Dobrý den, poraďte mi prosím. 7 let užívám antikoncepci Minerva zcela pečlivě. Občas jsem brala dvě platíčka za sebou, z důvodu vynechání menstruace (dovolená u moře), menstruace se dostavila vždy pravidelně. Poslední měsíc jsem ji bohužel nebrala zcela pravidelně, to znamená, že místo večer jsem ji vzala až ráno, nebo následující den zároveň s pilulkou určenou pro ten den. Bylo to z toho důvodu, že jsem chodila hodně na diskotéky a chtěla jsem vědět, že když to s alkoholem přeženu, tak o pilulku "nepřijdu" a navíc jsem si byla jistá, že tento měsíc mít sex nebudu. Bohužel stalo se (pouze 1x), ale nedošlo k vyvrcholení "dovnitř". Každopádně vím, že se mohou spermie uvolňovat už během styku, který nebyl jinak chráněn než mou antikoncepcí. 5 dní po styku jsem očekávala svou menstruaci, která se nedostavila a mám nyní 3. den zpoždění. Je možné, že bych byla těhotná? Nebo jsem si jen špatným užíváním antikoncepce rozhodila cyklus? A jak mám nyní pokračovat? Mám si vzít pilulku z nového platíčka ve stejný den, jako kdybych menstruaci měla? Nikdy se mi to nestalo, jsem ve stresu. K lékaři zajít nemohu, jsem nyní do Vánoc v zahraničí. Děkuji za odpověď. Tereza

Odpověď odborníka:

Graviditu nelze vyloučit pro jistotu si udělejte gravitest a bude li negativní vynechte na jeden měsíc antikoncepci a začněte znovu první den menses.

MUDr. Jan Sládeček
MUDr. Jan Sládeček

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologická ambulance, POLIKLINIKA AGEL Praha Italská

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x