Ztloustout či cvičit? a jak?

Dobrý den, je mi 15let, mám 169cm a 48kg. Problém je v tom, že jím docela zdravě, hodně se hýbu, každý den minimálně na kolo 5km kopce, brusle, běh a v zimě snowboarding, běžky atd. a přesto mám problém sníst větší porci jídla. Říká se, že když budu mít velký výdej energie, tak se i zvedne příjem potravy. Ale já jím spíše méně a často(např. snídaně: 1krajíc chleba a 1 míchané vajíčko, oběd: dušený plátek masa zapečený s eidamem a směsí zeleniny se 3mi menšími brambory, večeře: polívka od oběda většinou zeleninová a houska se s výběrovou šunkou a s tvarohovým pomazankovým máslem+čaj. na svačinu většinou nějaká musli tyčinka nebo musli s trochou mleka nebo jogurt...), většinou chybí dostatek ovoce, ale poslední dobou se to snažím napravit. Na oběd vždy kvalitní maso nebo luštěniny, ryby atd. mléčné výrobky částečně vynechávám, protože mi nedělají dobře. Zároveň mám ale k mé postavě dost velký zadek. Nahoře jsem placka, nohy jako párátka. Nevíte prosím co s tím? Jestli by mi nepomohl nějaký cvik a co mám dělat, aby se mi zvětšil žaludek a abych mohla více jíst? Potřebovala bych přibrat na břichu, nahoře a na končetinách, ale nerada bych celulitidu, kterou mám na stehnech. Omlouvám se za tu "slohovku" ale je mi trapné s tím jít za mou obvorařkou a tak hledám odpovědi jinde. Budu moc ráda když mi poradíte. Chtěla bych mít souměrnou postavu a do posilovny mě nepustí, protože mi není 18 a nikdo by se mnou nešel. Mám tedy k dispozici trubku mezi furky na posilování ruk a dvě kilové činky. Hlavně potřebuji přibrat minimálně 7kg a nevím kde začít. Moc Vám děkuji za odpověď!

Odpověď odborníka:

1) Váš jídelníček i velikost porcí je naprosto vpořádku, já bych více také nesnědla. Velikost žaludku, resp. jeho schopnost přijímat určité množství potravy je dána geneticky, vlivem např. psychické zátěže se může ještě zmenšovat. Rozhodně se násilím nepřejídejte, mohla byste si způsobit závažné zdravotní obtíže. 2) Ukládání tuku v oblasti hýždí a stehen je též dané geneticky, je to tzv. typ hruška - ženský typ distribuce tuku ( mužský je jablko - ukládání v oblasti břicha). 3) Pokud přiberete, budete tloustnout nejdříve právě na zadku a stehnech, což jistě nechcete. Není možné docílit toho, aby tuk přibýval jen v určitých partiích. 4) Spíše bych se zaměřila na posílení paží a prsních svalů a naopak spodní partie byste měla jen tvarovat (pilates?) bez posilování.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Nehtová rovnátka – bezbolestné řešení zarůstajících nehtů
Články: Nehtová rovnátka – bezbolestné řešení zarůstajících nehtů
Tahle potíž dokáže člověka...
Hyperfunkce štítné žlázy
Články: Hyperfunkce štítné žlázy
Hypertyreóza vzniká při...
I lidé malého vzrůstu mohou dělat vysněné povolání
Články: I lidé malého vzrůstu mohou dělat vysněné povolání
Lidé s menším vzrůstem sice...
Pěšky nebo na kole - Tipy na výlety
Vyšetření sluchu
Články: Vyšetření sluchu
Co vše má obsahovat...
Vyšetření osteoporózy
Články: Vyšetření osteoporózy
Cílem vyšetřovacích metod u...
7 800 Tipů kam na výlet z celé ČR
Turistikou ke zdraví s Turistika.cz
Naposledy čtené: