Ztráta chuti po radioterapii

Dobrý den, měla bych na Vás dotaz. Babička po operaci maligního nálezu v oblasti krku podstoupila 6-ti týdenní radioterapii. Asi v polovině léčby ztratila chuť. Teď je to týden od konce léčby a chuť stále stagnuje,minimální reakce pouze na čerstvé šťávy. Proto bych se chtěla zeptat,jestli by se chuťové buňky nedaly nějak nenásilně ,,dráždit,trénovat",aby zase začly fungovat. Nějaká kloktadla, Vincentka nebo něco takového. Moc děkuji za odpověď. Přeji pěkný den.

Odpověď odborníka:

Mila Andreo, bohužel pro Vás nemám žádný zaručený prostředek, který by pomohl. Na tyto obtíže pomáhá většinou pouze čas. Ukončení ozařování je čerstvé, a tak je velká šance, že se obtíž spontánně upraví sama (buďte trpěliví, někdy to trvá v řádu týdnů i měsíců). rozhodně bych příliš nedráždila (pálivé, ostré...), tím tomu rozhodně nepomůžete. Ale z výplachů samozřejmě zkusit můžete ledascos ( výplachy odvarem šalvěje např), ale zaručený prostředek bohužel ještě nikdo nevynalezl...Držím palce!

MUDr. Karolina Kašparová
MUDr. Karolina Kašparová

Specializace: Onkologie
Pracoviště: Onkologická ambulance AntiCa Kladno, Onkologická klinika VFN Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: