Ztráta menstruace

Dobrý den, mám dotaz, který se netýká přímo mě, ale mojí kamarádky. Je jí 23 let a už tak rok a půl má anorexii. Z toho cca rok nemá menstruaci. Před měsícem byla poprvé na gynekologii, kde jí lékařka předepsala nějaké prášky, které by jí měly menstruaci vrátit. Nevím ale, co lékařce řekla - je dost možné, že jí řekla, že to nedostala třeba jen jednou, dvakrát). Během toho měsíce ještě menses nedostala. Jaké máte s tímto případem zkušenosti? Jaké je riziko, že nebude mít děti? A ještě jedna otázka týkající se mě - není pro ženu škodlivé, když jí menstruace vymizí v důsledku užívání antikoncepce (minipilulky či tělíska)? Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

dobrý den, kamarádka může mít problém s menstruací i otěhotbněním,je nutné nabrat určitou váhu, menstruace je pro tělo luxus, pokud strádá,nemůže menstruovat. na vymizení menses při ATK jsou různé názory.pokud je tělísko a hormon působí jen v děloze, je to v pořádku.u pilulek bych nechala jednou za 3M odmenstruovat.

MUDr. Zuzana Vejběrová
MUDr. Zuzana Vejběrová

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologie Gyn - Fem, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: