Ztráta rovnováhy

Dobrý den, moje mamka (63let) byla před 6 týdny na operaci šedého zákalu s pravým okem (ultrazvukem). Všechno proběhlo bez komplikací, ale asi po týdnu od této operace začala mít závratě a pocit ztráty rovnováhy, které ovšem většinou vymizí v poloze vleže nebo v sedě. Problémy má pouze při chůzi a zhoršují se při pohybu venku. Obvodní lékař ji poslal pouze na vyšetření k očnímu a na ORL. Tam nezjistili nic, co by mohlo tyto problémy způsobovat, oko se zhojilo bez komplikací. Ovšem je to již 5týdnů a problémy neustupují. Ještě bych dodala, že mamka trpí na vysoký krevní tlak. Pár týdnů před oční operací ji lékař změnil léky. Tyto ji zřejmě nesedly a tlak jí začal poslední dobou skákat z nízkého na vysoký, takže se vrátila k původním lékům. Jaký by měl být další postup lékaře a co by mohlo tyto problémy způsobovat? Mým názorem je, že základem by mělo být neurologické vyšetření, ovšem její lékař jí na toto vyšetření dosud neposlal... Děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, neurologické vyšetření u poruch rovnováhy je jistě vhodné, je třeba vyšetřit cévy vedoucí krev do mozku, kontrolovat krevní tlak. Nedostatečně kompenzovaný krevní tlak a nebo léky navozený nízký tlak jsou častou příčinou závratí.

MUDr. Magdaléna Hlavačková
MUDr. Magdaléna Hlavačková

Specializace: Neurologie
Pracoviště: neurologická ambulance Uherský Brod

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: