Zůstatek po kapavce

Chtěla bych se zeptat jestli po vyléčení kapavky nezůstává něco co by později mohlo dělat problémy. Na gynekologii mě paní doktorka řekla, že se i po léčbě můžou vytvořit nějaké "výrůstky" (nevím jak to bylo přesně řečeno) , ale nikam mě s tím neposlala, abych si to ověřila. Tak se chci zeptat, jestli je něco takového možné. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Simono, ke komplikacím kapavky dochází při neléčení nebo při nedodržení správných zásad léčby. Tj. například nedodržení potřebné délky užívání antibiotik. Ke komplikacím patří rozšíření infekce na další orgány močopohlavního ústrojí (na dělohu, vejcovody u žen) nebo také na orgány mimo urogenitální strojí (př. u diseminované kapavky). Následkem zánětu vznikají v orgánech při hojení vazivové srůsty a jizvy a může dojít například ke svraštění a omezení až neprůchodnosti vývodných cest pohlavních s případným rizikem ztráty plodnosti jak u mužů, tak u žen. Hezký večer.

MUDr. Markéta Pražáková, Ph.D.
MUDr. Markéta Pražáková, Ph.D.

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktická lékařka, Kralupy nad Vltavou

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
  • Preventivní vyšetření krve Zajímalo by mě na co všechno se dělají výsledky z...
  • Nadměrná tvorba slin Potřeboval bych poradit jestli existuje něco na zastavení...
  • Concor vs. nebilet Dravim Vas, pred asi 2r som zacal brat concor 5 polku tbl...
  • Hořčík Už dva týdny mě trápí nafouknuté břicho, nadýmání, plynatost a prvních...
  • Jaterní testy Mám k Vám prosbu byla jsem na jaterních testech z důvodu stálé...
  • Otěhotnění Mam dotaz, léčím se na neplodnost, syndrom PCO, před dvěma měsíce...
 
Naposledy čtené: