Zvětšené břicho

Dobrý den,přesto,že beru antikoncepci jsem dva měsíce nedostala menstruaci.Měla jsem cca dva měsíce bolesti v oblasti břicha,spodku a zad ve spodní části.Můj gynekolog po vyšetření mi nasadil Augmentin.Po dobrání bolesti v podbřišku zmizeli,ale stále mě bolí pouze na zmáčknutí oblast pod pupkem.Byla jsem vyšetřená na chirurgii,odběry krve a moči - v pořádku.Mám cca měsíc zvětšené břicho jako těhotná.Těhotenský test negativní.Dnes jsem dostala injekci,abych dostala menstruaci.Gynekolog mi řekl,že mohu mít v těle 2-3 l vody.Má váha vždy byla 65-67 kg,ale nyní mám 72 kg.Co by mohlo být příčinou zvětšeného břicha a na koho se obrátit.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, doporučuji Vám postupovat podle rad Vašeho lékaře. Zadržování vody v těle může souviset mimo jiné i s druhem užívané antikoncepce. U modernějších preparátů se stává, že ženy ani v pauze nemenstruují. Málokdy je tento stav ale provázen dalšími obtížemi, které popisujete. Řešením by mohlo být vysazení antikoncepce nebo změna preparátu. Pokud by stav neupravil, je nutné hledat příčinu jinde - vylučovací systém, ledviny, kardiovaskulární systém, endokrinologie apod.

MUDr. Renata Kavanová
MUDr. Renata Kavanová

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: soukromá praxe My.Gyn, s.r.o.

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: