Zvýšená sedimentace

Dobrý den, můj syn (4 roky) měl zánět průdušek, který byl léčen antibiotiky (Vercef). Dva dny po dobrání dostal vysoké teploty 39,9° a na rentgenu mu byl nalezen zánět dutin. Byly mu nasazeny další antibiotika Klacid. Teploty nad 39° se držely ještě 4 dny, pak začali klesat. CRP měl včera 47, dnes 30. Sedimentaci má dnes 123. Ještě má brát 4 dny Klacid. Ráda bych se zeptala, zda není jeho sedimentace nebezbečná a co vlastně znamená? Děkuji moc za odpověď.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, sedimentace krve je nespecifické vyšetření, které informuje o průběhu mnoha patologických procesů v organismu. Membrána erytrocytů je nositelem elektrického náboje, a proto se červené krvinky vzájemně odpuzují. Rychlost jejich sedimentace (sesedání způsobené gravitací) je tedy relativně malá. Při různých chorobných stavech se spolu s fyzikálními vlastnostmi krve mění i sedimentace, a to jak při změně počtu krvinek, tak i při změnách ve složení plazmy. Sedimentaci zvyšuje pokles počtu erytrocytů (anémie) nebo zmnožení krevních bílkovin. Vyšší sedimentace tedy znamená, že je ještě něco v nepořádku. Pokud ale syn bere antibiotika a je průběžně kontrolován lékařem, měla by se sedimentace po uzdravení vrátit k normálu. Hezký den.

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: