Zvýšení citalopramu v těhotenství

Dobrý den, jsem těhotná a pravidelně užívám citalopram 10 mg na panickou poruchu a úzkostné stavy. Nyní jsem ve 28. týdnu a mé potíže se zhoršily, v podstatě z úzkosti už nevyjdu. Můj psychiatr mi dovolil navýšení citalopramu na 20 mg denně s tím, ať miminko neřeším. Že musím být v pohodě především já. Jenže já mám samozřejmě o miminko obavy, proto jsem se Vás chtěla zeptat, jestli takovéto navýšení dávky antidepresiv nemůže vyvolat předčasný porod, případně mít negativní vliv na zdraví miminka v děloze. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Užívání látek podobných Citalopramu-Teva během těhotenství, zvláště v posledních 3 měsících, může u dětí zvýšit riziko výskytu závažného zdravotního stavu, tzv. perzistující plicní hypertenze novorozenců, který se projevuje zrychleným dýcháním a promodráním, předčasný porod nevyvolávají,ale do porodu máte 12 týdnů,zkonsultujte ještě jednou dávku s psychiatrem,ten může nutnost zvýšení nejlépe posoudit. Příjemný den

MUDr. Jan Sládeček
MUDr. Jan Sládeček

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologická ambulance, POLIKLINIKA AGEL Praha Italská

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x