Zvýšený billirubin

Dobrý den, je mi 28, abstinent. Již v lednu jsem měla v testech zvýšený billirubin (39,3), zvýšený ALT a AST. Teď jsem byla na opakovaných testech, nyní billirubin (44,1), ostatní hodnoty v pořádku. Čekám na ultrazvuk. Čím je nejčastěji způsobeno zvýšení billirubinu? Je to nebezpečné, jak se léčí? Pomůže ostropestřec? Děkuji Lucie

Odpověď odborníka:

Dobrý den, slečno/paní Lucie. Zvýšení jaterních testů může mít řadu příčin, které musí vyhodnotit lékař, který Vás zná (berete nějaké léky?, antikoncepci??, jak se stravujete? aj.). Samotné zvýšení bilirubinu bude ale nejspíše dáno tzv. Gilbertovým syndromem - což je častá genetická odchylka způsobující pomalejší "zpracovávání" bilirubinu v játrech. Není to nijak nebezpečné a není třeba to nijak léčebně řešit.

MUDr. Aleš Ducháček
MUDr. Aleš Ducháček

Specializace: Všeobecné lékařství
Pracoviště: Praktický lékař, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
 
 
Dopřejte svým střevům jarní osvěžení!
Články: Dopřejte svým střevům jarní osvěžení!
S příchodem jara mnoho lidí...
Kolonoskopie se nemusíte bát
Články: Kolonoskopie se nemusíte bát
Poslal Vás lékař na...
Kromě plic kouření často
Články: Kromě plic kouření často "nevydýchá" ani srdce
Většina lidí si kouření...
Muzea, hrady, zámky .... 30.000 památek z celé ČR
Naposledy čtené: