Zvýšený billirubin

Cca. před rokem jsem byl u praktického lékaře s problém, že mě často bolí břicho. Nic mi nezjistil a tak mě poslal do nemocnice na všemožné testy a hlavně krev. V krvi se zjistilo, že mám zvýšený billirubin a tak se o mě dohadovali, jestli se to dá léčit, nebo to mám už prostě dané... Cca. o dva měsíce později jsem šel na kontrolu a bylo mi řečeno, že mám prostě geneticky daný zvýšený billirubin a že budu prostě "žlutější".. Játra mi prý fungují dobře a žaludek také v pořádku. Docela mě to štve, protože se na mě lidé dívají, jako když mám žloutenku. Mám sice trochu žlutější oči (mírně), ale jinak kůži a moč v pořádku. Zkoušel jsem si kapat do očí přípravky proti únavě očí, ale bohužel nic nepomohlo. Nedá se to nějak vyřešit, či zredukovat? - nevím jestli tento dotaz patří zrovna sem, ale nikam jinam mě to poslat nenapadlo. Děkuji.

Odpověď odborníka:

Vážený pane Michale, pokud potřebná vyšetření neprokázala žádné závažné onemocnění jater, žlučových cest nebo slinivky břišní, může se jednat o tzv. Gilbertův syndrom - nezhoubnou odchylku rychlosti zpracovávání bilirubinu v játrech. Žádný postup, vedoucí k účinnému potlačení této odchylky, zatím není dostupný. S pozdravem, MH.

MUDr. Milan Hrubý
MUDr. Milan Hrubý

Specializace: Nefrologie
Pracoviště: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, IV. Interní klinika, Ambulance nutriční podpory

 
Líbí se vám odpověď?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: