Přihlásit se Přihlásit se přes Facebook

Zapomenuté heslo

Nemáte účet? Registrujte se

Vytvořit nový účet uLékaře.cz

Připojte se do komunity uLékaře.cz a získejte přístup k historii všech svých dotazů a odpovědí.
Již máte účet? Přihlaste se zde

Máte Facebook? Ušetřete si čas a jednoduše se přihlaste skrz něj.

Přihlásit se přes Facebook
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Chcete se přihlásit? Přihlaste se zde
Nemáte účet? Registrujte se

Otoskleroza

Trápí vás zhoršený sluch, hučení v uších a občas také závratě? Příčinou může být otoskleróza. Závažné degenerativní onemocnění může způsobit úplnou ztrátu sluchu, proto není vhodné odkládat návštěvu lékaře.

Popis nemoci

  • Podstatou degenerativního onemocnění je novotvorba kostní tkáně v oblasti třmínku a kostěného labyrintu vnitřního ucha.
  • Důsledkem je zhoršená pohyblivost třmínku a narušení převodu zvukových vibrací do hlemýždě.
  • Otoskleróza vzniká již u mladých lidí, většinou ve věku 30–40 let.
  • Kromě dědičných vlivů se na onemocnění podílí i hormonální výkyvy, proto se nemoc častěji vyskytuje u žen.

Obvyklá léčba

  • Většinou se přistupuje k operační léčbě, která spočívá v náhradě poškozeného třmínku implantátem.
  • Konzervativním způsobem léčby může být používání sluchadel.

Rizika neléčení nemoci

  • Onemocnění může postupem času způsobit úplnou ztrátu sluchu.

Poradna uLékaře.cz

Online poradna a objednání k lékaři

Rychlá odpověď
již do 6 hodin

Zkušení lékaři odpovídají
na vaše dotazy

Cena již
od 99 Kč

Zjistit, jak funguje poradna

Mnohočetné potíže

Vnitřní lékařství Martin 10.6.2017

Dobrý den. Dotaz , mám více problému než se zdá na můj věk. ani nevím kde přímo začít. - při zátěži se dost potím ( přehřívám ) na hlavě nejvíce a to v předklonu, někdy bývá i noční pocení když spím.. - mžitky před očima i zákalky?, mě osobně to připadá jako chuchvalec červíka, který jde vidět hodně... Zobrazit více

MUDr. Zdeňka Janoušková
Odpovídá lékař:

MUDr. Zdeňka Janoušková

Dobrý den. Potíže obvykle souvisí s genetikou, s psychikou, se životosprávou a s konstitucí člověka.... Celá odpověď

Reklama

Akne a padání vlasů

Kožní obtíže Martina 9.6.2017

Dobrý den, mám několik příznaků:akne,občasné padání vlasů,v minulosti v těhotenství krvavé vytoky z bradavek,migrenozni stavy závislé na menstruaci,a nove diagnózu otoskleroza(která závisí na hormonalnich změnách)...mohly by tyto příznaky a nemoci znamenat hormonální poruchu?Měla bych si nechat vyšetřit... Zobrazit více

MUDr. Dagmar Doležalová
Odpovídá lékař:

MUDr. Dagmar Doležalová

Dobrý den, Váš dotaz přebírá konzultační ambulance a bude na něj odpovídat specialista ... S pozdravem... Celá odpověď

MUDr. Silvie Rafčíková MBA
Odpovídá lékař:

MUDr. Silvie Rafčíková MBA

Dobrý den, ano tyto potíže mohou znamenat hormonální poruchy, ale klidně při normální hladině hormonů,... Celá odpověď

Před 14 dny mi začalo pískat v uších

Uši, nos, krk Kristýna 3.5.2017

Dobrý den. Před 14 dny mi začalo pískat v uších. Vysoký zvuk asi jako když máte zapnutou televizi. Z čeho to může být? Mohl by být důvod spojen s čištěním uší? Od páteře to není, chodím pravidelně na masáže a se zády nemám problém. Zobrazit více

MUDr. Veronika Horáková
Odpovídá lékař:

MUDr. Veronika Horáková

Dobrý den, jedná se nejspíše o tinnitus, ušní šelest, neboli sluchový vjem, pro který neexistuje zvukový... Celá odpověď

Pískání v uších

Uši, nos, krk Iveta 29.10.2016

Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat,zda je normální,ze když si zacpu uši,tak mi v obou píská. V každém jinou toninou. Když je večer ticho,tak to slyším i bez ucpání ucha. Nekdy to slyším i když se třeba v klidu dívám na televizi a zaměřím se zda tam ten zvuk je. Spíše ten tón v pravém uchu. Byla jsem na... Zobrazit více

MUDr. Veronika Horáková
Odpovídá lékař:

MUDr. Veronika Horáková

Dobrý večer, pískání v uších, takzvaný tinnitus, může mít více příčin. Tyto jsou jednak objektivní, vznikající... Celá odpověď

Zavřít reklamu