Letos v březnu jsem po mnoha...

Dobrý den, letos v březnu jsem po mnoha letech vysadila HA s cílem otěhotnět. Menstruace sice přicházela, ale každý měsíc o něco později, až se cyklus protáhl na 45 - 50 dnů (6 měsíc po vysazení). Asi po 3 měsících od vysazení mi začaly výrazně padat vlasy. Hormonální vyšetření ukázalo velký nedostatek estradiolu - tedy "relativní" nadvládu testosteronu - ačkoli ten byl naprosto v normě (tedy androgenetický výpad vlasů v důsledku nedost. estrogenů). Ovulační testy neukazovaly ovulaci, folikulom. ukázala absenci růstu sliznice a jen zanedb. růst vajíčka 15 den cyklu. Mám k tomu 2 otázky. 1) Jakou mám šanci s takovým horm. profilem otěhotnět a donosit dítě a jakou léčbu to vyžaduje (odběr 4 den cyklu: estradiol 64 pmol/l, progesteron 1,8 nmol/l, FSH 5,4 ; LSH 4,6; Prolaktin 11,9) 2) Lékaři tvrdí, že v době snažení se o otěhotnění a v době těhotenství i kojení se nesmí brát horm. léčba. Já ale bez náhražky estrogenů, případně bez antiandrogenně působícícho gestagenu jednak neotěhtním a i kdyby, vypadají mi vlasy, což nechci dopustit. Existuje řešení? Někteří lékaři HA např. v době kojení neodmítají. Já potřebuji jen dorovnat hladiny na normální úroveň, tak nerozumím tomu, proč bych substituční léčbu nemohla brát v době případného těhotenství. Vždyť i pro jeho udržení je potřeba určitá hadina hormonů a když ji nemám, co s tím? Podotýkám, že nyní opět dočasně beru HA, protože různé lokální přípravky na vlasy nezabírají. Beru HA Chole (obsahuje cyproteronacetát) a vlasy přestávají padat jako mávnutím proutku. Omlouvám se za dlouhý dotaz a děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

po vysazení HAK se občas stává, že obnova prav. menstručního cyklu trvá déle. Pravděpodobně bude nutné 1. obnovit váš pravidelný menstruční cyklus pomocí užíváním kombinace estrogenů a následně gestagenů, poté bude třeba vyvolat ovulaci-pokud k ní nebude docházet spontánně.Gestageny se běžně užívají i v graviditě na podporu těhotenství, v určitém dávkování se užívají i estrogeny bez rizika pro embryo i vás. Při kojení by se hormony užívat neměly- tedy estrogeny.Gestageny se užívat dají.Padání vlasů- ev alopecie by měla být řádně vyšetřena - endokrinologické vyš.a kožní vyš.

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: