Cvičení během těhotenství (1. díl)

  • Redakce uLékaře.cz
  • 28.5.2007
  • Aktualizace: 31.5.2013
  • Medicína
Většina nastávajících maminek se chce udržet během těhotenství v dobré fyzické formě. K tomu může napomoci mimo jiné cvičení. Již úvodem je třeba napsat, že cvičení nemusí být vhodné pro všechny těhotné ženy.

Cvičit se nedoporučuje ženám s astmatem, onemocněním srdce či diabetem. Není vhodné také pro nastávající matky s rizikovým těhotenstvím z důvodu krvácení, nízko uložené placenty, slabého děložního hrdla a jsou-li v anamnéze potraty či předčasné porody.

Nevhodné jsou sporty, při kterých hrozí pád
Nevhodné jsou sporty, při kterých hrozí pád

V každém případě je lepší se před zahájením cvičení poradit se svým gynekologem o tom, zda neexistuje zdravotní důvod, proč raději necvičit.

Jaký druh cvičení je pro těhotné ženy bezpečný?

Většina cviků je bezpečná, pokud je žena při nich opatrná a cviky nepřežene. Nejbezpečnějšími a nejvhodnějšími aktivitami jsou plavání, procházky a speciální druh aerobiku. Tenis je také bezpečným sportem, nicméně s rostoucím stupněm těhotenství jsou rychlé pohyby obtížné a nevhodné.

Jaké cviky jsou naopak v těhotenství nevhodné?

Nevhodné jsou všechny sporty, při kterých je nutné zadržovat dech a při kterých hrozí pád (lyžování, jízda na koni). Také kontaktní sporty mohou být nebezpečné (softbal, volejbal, fotbal, basketbal). Vynechat je třeba všechny aktivity, při kterých se skáče a hodně běhá, a cviky, při kterých se leží na pravém boku déle než tři minuty (zvláště ve třetí třetině těhotenství). Není vhodné urputně cvičit po dlouhé pauze a cvičit, je-li horké počasí.

Líbí se vám článek?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěž o krém BELOBAZA®

Belobaza je krém pro každodenní péči, ochranu a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky.

 celý článek

x