Může cvičení ve večerních hodinách narušit spánek?

  • Redakce uLékaře.cz
  • 22.9.2008
  • Aktualizace: 4.10.2008
  • Medicína
Odborníci na hubnutí většinou doporučují zacvičit si nebo jít se proběhnout, kdykoliv je to možné. Může však narušit cvičení ve večerních hodinách spánek?
Aktivní pohyb večer spíše omezte
Aktivní pohyb večer spíše omezte

Lékaři naopak doporučují ve večerních hodinách intenzivní fyzickou aktivitu omezit. Důvodem je nahromadění adrenalinu a jiných hormonů při sportu. Navrácení těchto hormonů k jejich normálním hladinám může trvat až tři hodiny.

Existují však i studie, které spojitost mezi fyzickou aktivitou a nespavostí odmítají. V roce 1998 byl v časopisu Physiology and Behavior uveřejněn výsledek studie, ve které studenti 90 minut před spánkem intenzivně cvičili. Ukázalo se, že cvičení nemělo žádný vliv na dobu usínání a kvalitu spánku.

Doktor Shawn D. Youngstedt z univerzity v jižní Karolíně se domnívá, že cvičení před spánkem naopak uvolněním stresu a zvýšením tělesné teploty spánek usnadňuje.

Zdá se, že vliv fyzické aktivity na spánek bude nejspíše individuální.

Zdroj:
NY Times online

Líbí se vám článek?
-2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: