Nechcete infarkt? Pánové, cvičte!

Odborníci tvrdí: intenzivní cvičení snižuje u mužů riziko infarktu. Jedinci, kteří poctivě cvičí minimálně 3× týdně, mají výrazně nižší riziko vzniku infarktu ve srovnání s muži stejného věku, kteří necvičí vůbec.

Pravidelným cvičením snížíte riziko nejen infarktu, ale i cukrovky
Pravidelným cvičením snížíte riziko nejen infarktu, ale i cukrovky

Výhody jsou jasné

Výsledky vyplynuly z harvardské studie a byly uveřejněny v American College of Sports Medicine. Do průzkumu byli zařazeni dospělí muži, u nichž se sledovaly údaje týkající se citlivosti na inzulin, hladiny cholesterolu a zánětlivé markery. Účastníci měli 2× za rok vyplnit dotazník, ve kterém uvedli, kolik času věnovali každý den fyzické aktivitě. Výsledky jasně ukázaly, že intenzita cvičení má pozitivní vliv na kardiovaskulární systém.

Cvičení snižuje hladinu cholesterolu

Riziko vzniku infarktu u intenzivně cvičících mužů se snižuje především proto, že pohyb má vliv na zvýšení hladiny tzv. hodného cholesterolu (HDL). Celkově to může být až o 38 %. Vzorky krve byly odebrány 18 225 mužům. 454 z nich utrpělo nefatální infarkt a 412 z nich mělo ischemickou chorobu srdeční. Ti všichni měli méně „dobrého“ cholesterolu a více „špatného“ cholesterolu a kromě toho měli vysoký krevní tlak či cukrovku.

Na snížení rizika infarktu má vliv více faktorů

Intenzivní fyzická aktivita je spojena s o 22 % nižším rizikem infarktu u mužů. Inverzní vztah lze částečně vysvětlit blahodárnými účinky fyzické aktivity na hodnoty cholesterolu, vitaminu D a látek, které sledují dlouhodobou kompenzaci diabetu a jejichž hodnoty poskytují nepřímou informaci o průměrné hladině cukru v krvi. V případě vitaminu D je prokázáno, že osoby, které ho mají v těle dostatek, trpí méně chorobami srdce a cukrovkou.

(aši)

Zdroj: http://www.medicalnewstoday.com/articles/235535.php

Líbí se vám článek?
+1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: