Přihlášení: OK

  |  

 Nápověda

 

Nízkokalorická dieta prodlužuje život

Publikováno: 28.5.2007Aktualizace: 28.5.2007Medicína
 

Vědci zjistili, že nízkokalorická dieta, zejména u neobézních osob, může vést ke změnám v metabolismu a tyto změny způsobují delší život a lepší zdravotní stav. Tímto způsobem dochází nejen ke zpomalení stárnutí, ale i k nižšímu výskytu nemocí srdce, rakoviny a diabetu.

Dieta
Dieta

V časopisu The Journal of the American Medical Association byly uveřejněny výsledky studie, do které bylo zahrnuto celkem 48 osob s nadváhou, ale bez obezity. Většina osob redukovala množství kalorií o 25%, ale některé přijímaly pouze 890 kalorií denně po dobu mnoha měsíců.

Výsledky studie ukázaly, že restrikce kalorií způsobila pokles hladiny inzulínu a tělesné teploty. Oba parametry jsou ukazately délky života. U osob rovněž došlo k poklesu hladiny hormonů šítné žlázy a omezení poškození dna.

Již dříve bylo zjištěno, že při omezení kalorického příjmu a úbytku tělesné váhy dochází ke zpomalení metabolismu. Zpomalením se tělo chrání před nebezpečným úbytkem váhy.Tento mechanismus byl dán tělu evolucí, chránil před smrtí hlady. A dnes je známo, že s rostoucím množstvím ztracených kil klesá rychlost jejich úbytku.

Na zpomalení stárnutí má však vliv rovněž i úbytek kyslíkových radikálů a následné omezení poškození DNA.

NY Times on line

 
 
 

  Související obsah

 
 
 
 

  Diskuze čtenářů

  Přidejte komentář jako první

 Vstoupit do diskuze  

 

  Doporučujeme

 
 
 
 

  Nemoci a vyšetření

 
 
 
 
 

Kam dál

 
Bolest zubů

  Domácí lékař

Bolest zubů  více

Rakovina prsu

  Kalkulačka

Rakovina prsu  více