Pět tipů, jak rozhýbat po ránu ztuhlé klouby

Neohebnost kloubů provázející vstávání představuje jeden z nejtypičtějších příznaků artritidy. Potíže mohou trvat i déle než hodinu. Člověk pociťuje tuhost prstů na rukou a není schopen ohnout drobné klouby v pěst. Jak se rychle dostat do formy?

Abyste mohli s revmatoidní artritidou a všemi jejími projevy bojovat co nejúčinněji, je třeba být celkově fit.
Abyste mohli s revmatoidní artritidou a všemi jejími projevy bojovat co nejúčinněji, je třeba být celkově fit.

1. Léky užijte včas

Konzultujte se svým lékařem, kdy je vhodné brát potřebné ranní léky. Efektivní může být podání preparátů s protizánětlivým a analgetickým účinkem hodinu před plánovaným opuštěním lože. Je však třeba pilulky zapít dostatečným množstvím vody a zajíst alespoň pár sušenkami. Předejdete tak nepříjemnému podráždění žaludku.

2. Protáhněte se pod peřinou

Těsně před samotným vstáváním z postele pečlivě rozhýbejte ospalé svaly a ztuhlé klouby. Ideální je cvičení ještě v teple, pod peřinou. Postupujte systematicky od menších po větší klouby, nezapomeňte ani na krční páteř. Cvičte pomalu a opatrně. Vstaňte ve chvíli, kdy budou klouby méně ztuhlé a bolestivé.

3. Dopřejte si lázeň

Vaše klouby po ránu ocení horkou sprchu nebo pobyt ve vaně – zde lze pokračovat v opatrném rozcvičování. Ztuhlá místa je vhodné masírovat žínkou nebo proudem teplé vody.

 

4. Oblékejte se do teplého

Další možností, jak tělu dopřát potřebné teplo, je zahřátí oděvu, který se chystáte obléknout. Pomoci může sušička, žehlička nebo radiátor.

5. Topte i v kanceláři

Klouby by se ani během dne neměly ocitnout v chladu. Pro zahřátí ztuhlých oblastí využijte nahřívací polštářky, strategicky umístěný přímotop nebo krémy s hřejivým účinkem.

Abyste mohli s revmatoidní artritidou a všemi jejími projevy bojovat co nejúčinněji, je třeba být celkově fit. Proto je důležité dbát na zdravé stravování, praktikovat vhodné pohybové aktivity a pečovat o duševní pohodu.

(veri)

Zdroj: www.healthline.com/health-slideshow/rheumatoid-arthritis-morning-stiffness#1

Na článku spolupracoval:

MUDr. Veronika Richterová

Líbí se vám článek?
+3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Nové téma | zodpovězené dotazy
Na klouby | Od: Klara | 6.4.2016 13:44
Já jsem občas trpěla bolestmi kloubů, ale teď jsem
našla traumeel. To je mastička, nebo tablety, které
na tyhle věci pomáhají
reagovat
re:Na klouby | Od: Michala Veselý | 11.4.2016 12:14
Super, díky za tip
reagovat
re:re:Na klouby | Od: Gabča | 18.4.2016 10:19
Mě dal traumeel doktor, jako nejšetrnější alternativu
a právě na bolesti zad
reagovat
re:Na klouby | Od: Kamila | 7.4.2016 12:59
Mastičku máme doma, ani jsem nevěděla, že jsou i
tablety. Mě teda vyhovuje
reagovat
re:re:Na klouby | Od: Ivana | 8.4.2016 14:33
Jo jo je to hlavně na třeba hojení po zánětu, ale taky
na tyhle bolesti
reagovat
re:re:re:Na klouby | Od: Petr | 13.4.2016 13:39
No nejvíc se dává asi na bolest zad, ale co vím, tak
ta mast dobře pracuje při hojení
reagovat
re:re:re:re:Na klouby | Od: Wal | 15.4.2016 15:42
Na bolesti zad rozhodně tablety. Ikdyž pokud je
zánět nebo zranění, doporučuje se mast i tabletx
najednou
reagovat
re:re:re:re:Na klouby | Od: Koudy | 14.4.2016 15:47
Traumeel je na poúrazové stavy, pooperační hojení,
hematomy, posttraumatické edémy a další
reagovat
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x