Bolest při styku

Jsem vdaná, mám dvě děti, nikdy jsem netrpěla gynekologickými problémy, sex s partnerem máme pravidelný a byl vždycky příjemný. Několik let jsem brala HT. Před půl rokem mi diagnostikovali nádor v prsu, následovala operace a chemoterapie. Samozřejmě jsem musela přestat brát HT. Asi v polovině chemoterapie jsem začala mít při styku bolesti, hlavně při průniku do pochvy, ale mírná bolest přetrvává po celou dobu styku a ještě několik dnů po něm. Bolest je i zevně od močové trubice až ke konečníku. U gynekologa jsem byla, vše je v pořádku, není tam žádný zánět, přesto jsem dostala na vyzkoušení Jenamazol, Macmiror, dělám si koupele z řepíku, obklady z jogurtu, nyní zkouším Cicatridinu, bolest je spíš větší. Lékařka mi řekla, že můžu mít po CHT porušené koncové nervy a že to může být nastálo a budu se muset smířit s tím, že nebudu sexuálně žít. Myslím, že na to jsem ještě mladá a nezdá se mi, že bych po 4 CHT mohla mít tak velké nežádoucí a trvalé účinky. Je nějaké jiné řešení? Děkuji.

Odpověď odborníka:

Zde bude každá rada drahá, spíše bych vyhledala lékaře sexuologa. Je možné, že se nyní již bojíte a podvědomě se stahujete, nevím, jen odhaduji. Hlavně o tom mluvte s partnerem a zkuste společně návštěvu sexuologa. Lze vyzkoušet lubrikační gel, třeba pomůže... Držím palce.

MUDr. Zuzana Vejběrová
MUDr. Zuzana Vejběrová

Specializace: Gynekologie a porodnictví
Pracoviště: Gynekologie Gyn - Fem, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
-1 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: