Bolest (zatuhnutí) krku a zad na levé straně od páteře

Dobrý den. Už dlouhou dobu mě trápí stálá bolest krku na levé straně od páteře ke zdvihači hlavy. Není to nějak silné, ale velmi nepříjemné. Největší bolest cítím vedle zdvih. svalu na pravo přímo pod lebkou (cca 3-4cm od krční páteře). Bolest přechází až mezi lopatky, nejčastěji na levou stranu od páteře, a někdy i níž. Krk mě bolí stále a už to trvá velmi dlouhou dobu. Bolest nikdy nemizí, ale občas je menší, občas silnější. Často mi dělá problém najít v noci pohodlnou polohu, aby mě krk nebolel, takže mám občas problémy s usínáním. Krkem můžu normálně hýbat, problém mi to nedělá, akorát tam při velkém otočení hlavy cítím tlak a jakoby zatuhnutí. Často se mi stává (několikrát za den), že když protáhnu krk a nakloním hlavu do prava, tak se mi to tam silně a nahlas prokřupe. Záda mě bolí také téměř pořád, nejvíce když delší dobu sedím, nebo stojím. Ve škole mi dělá občas problém vydržet sedět na židli tak dlouhou dobu. Nejpohodlnější je pro mě, když sedím na úplném kraji židle ve předu a zády jsem opřená. Vím, že to ale ničí páteř, protože jsem u toho hodně shrbená :( Nevíte, čím by to mohlo být? Dělám moderní gymnastiku a občas i jiné sporty. Při přirozeném postoji mám trochu shrbená záda. Snad jsem jsem to popsala dostatečně. Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověď odborníka:

Ano popsala jste zcela dostatečně chronickou poruchu statiky pánve, spojenou se svalovou dysbalancí ny mnoha etážích páteře...až po krční obratle. Léčbu by měl provádět zkušený fyzioterapeut, který nejen uvolní funkční poruchy, ale současně vysětlí konkrétní cviky, aby bylo možno opět obnovit svalové vztahy. Pokud děláte gymnastiku, mohlo by to být významně jednodušší, při pravidleném sportu tohoto druhu je často třeba méně cvičení. Na druhou stranu, Vaše cvičení gymnastiky může brzo zastavit vážnější problém, který vzejde z popisovaných funkčních poruch, nazačněte li je včas řešit. Pokud se podaří zlepšit funkční stav celého těla, pak bude nezbytné zcela konkrétně probrat ergonomické návyky- sezení, postoj při sportu a mimo něj. Má to konkrétní zákonistosti, dokud však nebudete zlepšena funkčně, pak tyto věci nemají smysl, musíte jich být schopna.

MUDr. Jiří Marek
MUDr. Jiří Marek

Specializace: Fyzioterapie
Pracoviště: Soukromá ambulance Praha, Brno - Klinika Naprapathy

 
Líbí se vám odpověď?
+5 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: