Ekzém

Dobrý den, jako malá jsem trpěla ekzémem, který pak s pomocí různých mastí a všeho vymizel (bylo mi kolem 5ti let) Teď je mi 18 a opět se mi vrátil a ráda bych se vás zeptala, co byste mi na to doporučila. Moje kožní mi předepsala Triamcinolon E s tím, že mi ani nestanovila, jak dlouho ho mám užívat, prostě jen dle potřeby. Ani mě neupozornila, že je to třeba škodlivé a k tomu krém Excipial U lipolotio. Takže po tom, co mi 2x předepsala triamcinolon, nějak už na její rady nedávám. Sice musím uznat, že mi vždy pomohl, když se mě začalo jedno místo nebo nohy svědit, jenže mám pocit, jakoby se to pak později ještě zhoršilo. I po tom krému Lipolotio. Svědí mě místa častěji a na nohách se mi objevily malé červené pupínky, které svědí. A když jsem se kožní ptala, zda-li by snad nešlo něco bez kortikosteroidů, odpověděla mi, že bez nich to vyléčit nejde. V lékárně jsem koupila Konopný balzám (dr. Max) a trochu mi to na něj pomáhá. Všimla jsem si, že redukuje především zarudlá místa. Mohu se zeptat, co byste mi v tomto případě mohla doporučit? Dá se něco v dobré cenové relaci a bez těch všelijakých steroidů? Ekzém mám v loktu- kde mám vyloženě trochu vysušenou kůži a na nohách ty pupínky (po celých nohách). A mohu dále používat ten krém Lipolotio? Předem moc děkuji za odpověď

Odpověď odborníka:

Pokud je ekzém v mírnější podobě, stačí jen intenzivně promazávat ( vhodné jsou krémy s pantenolem, přípravek Cicaplast baume B5, ...). Triamcinolon je poměrně silný, v období zhoršení se asi bez kortikoidů neobejdete, ale bylo by možné zvolit slabší a šetrnější přípravek. Pokud ekzém často recidivuje, váš kožní lékař může předepsat nekortikoidní Protopic.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: