Jazyk

Dobrý den. Je mi 19 let. Chtěl bych se zeptat na broblém, který mám už delší dobu a to občasná bolest na straně jazyka. Nejde ani tak o bolest, jako o nepříjemný pocit při dotyku jazyka se zuby. Myslel jsem, že je to z kouření, tak jsem měsíc nekouřil a stejně se to objevilo. Vždycky to přejde a za týden se to zase vrátí.Mám vysokou sedimentaci (asi 900) a to jsem 2x bral antibiotika. Můj obvodní lékař řikal něco o infekci v tělě, ovšem problem s jazykem mám stále. Přikládám fotky a předem děkuji za odpověď. Grigar Aleš

Odpověď odborníka:

Dobrý den Aleši! Podle fotografie se domnívám, že se bude jednat o afty. Afty bývají virového původu a často se vyskytují při celkovém oslabení organismu nebo při infekcích (jejich hojení můžete napomoci zvýšeným příjmem vit. B12, kyseliny listové, zinku). Na trhu je i řada syntetických preparátů, které lze užívat při prevenci aftů i při jejich léčbě. Jedná se o antibakteriální ústní vody, analgetické pastilky utišující bolest, či speciální gely, jejichž tenká vrstva se udrží přímo na aftu a brání dráždění aftu během jídla. Za prvořadý problém bych u vás ale považovala velmi vysokou hodnotu vaší sedimentace (900 je skutečně obrovská hodnota, nejedná se o překlep?), pokud je tato hodnota správná, v každém případě byste měl být podrobně vyšetřen (krevní testy, interní, revmatologické vyšetření).

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: