Kožní obtíže

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Zhruba 20 let trpím otoky nohou a "krvavou vyrážkou" - foto zasílám v příloze. Tato "vyrážka" se mi objeví vždy, když přetížím organismus - např. když intenzivně cvičím ve fitku dřepy nebo když jdeme tůru více jak 10 km - vždy pravidelně po 10 km mě začnou lehce pálit a svědit nohy a potom začne jakoby prosakovat krev skrz kůži a změní se v bolestivé a nateklé skvrny. Trvá cca týden, než skvrny zmizí respektive se změní v tmavé mapy a nohy splasknou. Jelikož tůry po horách miluji, tak se jich nechci vzdát a tak trpím. Umíte mi poradit? Děkuji Hanka

Odpověď odborníka:

Vaše obtíže jsou způsobeny přetížením cévního systému, možná máte geneticky danou slabost žilní stěny ( nejsou u vás v rodině křečové žíly nebo bércové vředy?). Doporučuji vyšetření ultrazvukem k vyloučení nějakého závažnějšího problému. Dále je nutno užívat Detralex nabo jiný lék k posílení cévní stěny, při větší fyzické zátěži nosit kompresivní podkolenky - ideálně na předpis, volně prodejné nemají dostatečnou sílu. Pokud by se obtíže i nadále vracely, budete muset fyzickou zátěž omezit.

MUDr. Eva Dogoši
MUDr. Eva Dogoši

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: Soukromá kožní ambulance

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Kam dál
Naposledy čtené: