Kožní vyrážka v obličeji

Dobrý den pane doktore, trápí mě několik týdnu vyrážka v obličeji. Jedná se o červené pupíky (nikoliv akné), které jsou doprovázeny suchou pletí a svěděním. Kožní lékařka mi doporučila mast Elocom. Ta problém mírně zlepší, ale nevyřeší. Můžete mi prosím poradit, o jakou vyrážku by se mohlo jednat? Předem Vám moc děkuji.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, jednak bych doporučil úplné vysazení Elocomu, na obličej je použitelný jen krátkodobě a jeho déletrvající použití může vést ke vzniku periorální (periorbitální) dermatitidy, kterou může vyprovokovat ale i používání kosmetiky. Z dalších diagnóz, které připadají kromě periorální dermatitidy v úvahu, je možné jmenovat rozaceu či demodikózu. Z fotografie ale nelze určit bližší diagnózu.

MUDr. Jaroslav Urbánek
MUDr. Jaroslav Urbánek

Specializace: Dermatovenerologie
Pracoviště: soukromá kožní ambulance, Olomouc

 
Líbí se vám odpověď?
-3 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: