Přeskakování v hrudi

Dobrý den, již dva roky mě trápí jakési přeskakování na hrudi, někdy v krku (nevím jestli to může mít nějakou souvislost, ale přesně tak dlouho beru antikoncepci - nyní náplasti Evra). Na Ekg mi nic nezjistili. Mé potíže se zhoršují spolu se stresem, někdy mám něklik dní klid a jindy cítím toto přeskakování několikrát deně, což mě vždycky vyděsí. Jinak jsem, kromě problémů s afty, zdravá. Nedokáži rozeznat zda se jedná o přeskakování srdce, nějaké dýchycí potíže nebo třeba zablokovanou páteř (záda mě občas bolí). Můžete mi prosím Vás říci, co si o tom myslíte a případně jak bych se tohoto problému mohla zbavit?Moc Vám děkuji

Odpověď odborníka:

Dobrý den, obtíže, které popisujete, mohou být skutečně projevem srdeční arytmie, resp. vnímáním jednotlivých extrasystol, což jsou nepravidelné stahy srdečního svalu. Obtíže se mohou zhoršovat při stresu, nelze vyloučit ani Vámi vypozorovanou souvislost se zahájením léčby hormonální antikoncepcí. Typický je výskyt v klidu, při zátěži spíše mizí. Diagnostickou metodou je 24-hodinová monitorace EKG (Holter), která by měla určit, zda se o arytmii vůbec jedná, případně detekovat typ a závažnost poruchy srdečního rytmu. I v případě prokázané extrasystolie nejde ve většině případů o nebezpečný stav a zpravidla není nutná ani terapie. V případě nápadné souvislosti s antikoncepcí se zkuste domluvit s Vaším gynekologem na změně preparátu. S pozdravem Michal Hudcovic

MUDr. Michal Hudcovic
MUDr. Michal Hudcovic

Specializace: Kardiologie
Pracoviště: Mestská Nemocnice Městec Králové

 
Líbí se vám odpověď?
+2 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené:
 
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

 celý článek
Doporučený článek:

Soutěžte s Belcurou

Atopická, suchá nebo podrážděná pokožka bezesporu vyžaduje důslednou péči. Svědění v těchto případech dokáže být velice nepříjemné. Kůže je navíc zranitelná a náchylnější k...  celý článek

x