Při bolesti žaludku se tvoří na stranách břicha boule

Dobrý den, moje máma trpí již dva roky bolestmi žaludku. Bohužel pro ní žije ale v zahraničí, konkrétně v Anglii. Doktoři tu vůbec nemají zájem jí pomoci. Když začne žaludeční záchvat naplno, nemůže máma ani chodit, ležet, stát prostě nic. Začnou se jí dělat na stranách břicha dvě boule, na každé straně jedna. Prošla všemi možnými vyšetřeními a nakonec jí řekli že jí nic není. Při bolestech stále zvrací i když už nakonec neni co, pořád jí to nutí ke zvravcení. Poslední dobou jí u toho začla i téct krev z nosu. Na bolest jí doktoři píšou jen omeprazole, a v nemocnici jí dávali i morfium. Nijak jinak jí nepomohli. Mám o ní opravdu strach. Prosím o radu co by to mohlo být a co by jí na to mohlo případně pomoct.

Odpověď odborníka:

Dobrý den, Barboro. Bohužel bez výsledků testů, kompletní anamnézy a nakonec i klinického vyšetření maminky není možné jakkoliv odpovědět. Toto je dotaz, který přesahuje rámec našeho internetového poradenství. Předpokládám, že maminka podstoupila minimálně gastroskopii a ultrazvukové vyšetření břicha. Dost možná provedli i CT vyšetření. Pak jsou tu různé funkční testy. Pokud se skutečně nic nenašlo, omeprazol je látka, která chrání žaludeční sliznici před poškozením a je to tedy určitá forma prevence. Jejím užíváním se nic nezkazí, pokud však není příčina v nadměrné sekreci žaludečních šťáv, ani se tím příliš nevyřeší. Užívání morfia bych ihned ukočil. Je mnoho dalších a lepších analgetik, kromě toho morfin negativně ovlivňuje mj. i žaludeční sekreci. Omlouvám se, ale více poradit nemohu. Pěkný den.

MUDr. Tomáš Šebek
MUDr. Tomáš Šebek

Specializace: Chirurgie zaměřená na laparoskopické operace
Pracoviště: Chirurgické oddělení Nemocnice Na Františku

 
Líbí se vám odpověď?
+6 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
Naposledy přečtené dotazy
 
Naposledy čtené: