Střevní obtíže

Dobrý den, mám nepříjemný problém se střevy. Nemám pravidelnou stolici, poměrně často se stává, že jsem nadmutá, uvolňuji (nadměrně) plyny a občas to provází nepříjemné křeče ve střevech. Nemám problém s úbytkem na váze, ani s průjmy (mám stolici spíše tuhou), s nechutenstvím, s krvácením. Ke snídani piji syrovátku, během dnes si vařím čaj z mateřídoušky a denně piji meltu a i tak se mi nedaří mít pravidelnou stolici, tak abych zmenšila střevní obtíže (to vše jsem začala užívat až po nástupu těchto obtíží). Koupila jsem si i čaj s projímavými účinky, ale ten se nedoporučuje pít dlouhodobě, takže ho užívám cca 2x do měsíce a na přibližně dva dny se mi uleví. Může mít na průchodnost střev účinek hormonální antikoncepce?? Za uplynulý rok jsem vystřídala cca 5 druhů, vždy mi nevyhovovali, po některých jsem přibírala, po některých se tyto střevní obtíže zhoršili a u všech jsem týden před menstruací začala špinit. Předtím jsem cca 4.roky žádnou antikoncepci neužívala a ani tehdy jsem takové problémy neměla. Je nějaká HA, která tyto obtíže eliminuje? Co se v mém organismu děje, že mám tyto obtíže?

Odpověď odborníka:

Dobrý den, hormonální antikoncepce není zodpovědná za tyto obtíže. Bylo by spíše vhodné zajít na vyšetření na gastroenterologii, a pokud máte ve stolici také krev, doporučuji kontrolu i na chirurgii.

MUDr. Martina Hasilová
MUDr. Martina Hasilová

Specializace: Gynekologie
Pracoviště: Ústav pro péči o matku a dítě, Praha

 
Líbí se vám odpověď?
0 Ano Ne
 
 
Diskuze čtenářů Přidejte komentář jako první

Vstoupit do diskuze

 
 
 
 
Naposledy prohlédnuté hodnocení
 
Naposledy čtené: